ԱՊԱԳԱՆ ԹԱԿՈՒՄ Է ԴՈՒՌԸ
Երիտասարդությունն է ցանկացած հասարակության զարգացման երաշխիքը, այլ կերպ` վաղվա կապիտալը: Ինչ պետք է անել, որպեսզի երիտասարդներից շատերը, ունենալով ահռելի ներուժ, կարողանան իրացնել այն, չմնան կաշկանդված ու կարծրացած: Երիտասարդությանը նոր գիտելիքներ տալուն, նրանց ներուժի առավելագույն բացահայտմանը, դրսևորմանն ու զարգացմանն է ծառայում Հայաստանում գործող «Առաջնորդության դպրոցը», ուր դասավանդում են ամենատարբեր ոլորտների մասնագետներ` բիզնեսի մարդիկ, պետական պաշտոնյաներ, միջազգային գործիչներ ու գիտնականներ: Հիմնադիր Սամվել Մովսիսյանը պատմում է դպրոցի ստեղծման, գործունեության, նպատակների ու ծրագրերի մասին:
– Որքա՞ն ժամանակ է գործում «Առաջնորդության դպրոց» հիմնադրամը: – Մեր թիմը 10 տարուց ավելի է, ինչ Հայաստանի զարգացմանն ու մարդկային ներուժի առավելագույն բացահայտմանը միտված աշխատանքներ է իրականացնում: Ինչ վերաբերում է «Առաջնորդության դպրոցին», այն պաշտոնապես գրանցվել է 2009 թվականին:
– Ինչպե՞ս և ինչու՞ առաջացավ «Առաջնորդության դպրոց» ստեղծելու միտքը: – Ծանր է տարիներ շարունակ աշխատել երեխաների հետ (հատկապես կարիքավոր), իսկ հետո տեսնել, թե ինչպես են նրանք՝ հեռանկար չունենալու և անորոշ ապագայի պատճառով մտածում երկրից հեռանալու մասին: Ճիշտ է, մենք ապրում ենք լրջագույն մարտահրավերների ժամանակաշրջանում, սակայն առկա են և եզակի հնարավորություններ: Մեր երկրին անհրաժեշտ են խելացի և ուժեղ երիտասարդներ, ովքեր ոչ միայն կտեսնեն ամբողջական պատկերը և կգիտակցեն համաշխարհային զարգացումների ներքին տրամաբանությունը, ոչ միայն գործնական նորարարություններ կիրականացնեն տեղական մասշտաբով, այլև արժեքային հստակ համակարգի շնորհիվ կհամախմբեն և կնպաստեն մեր հասարակության զարգացմանը:
– Ովքե՞ր են դասախոսում դպրոցում: – Դասախոսների ընտրության ժամանակ առաջնային պայմաններն են գաղափարակցությունը (դասախոսը պետք է հավատա և ցանկանա նպաստել Հայաստանի ապագա ուժեղ առաջնորդների զարգացմանը), արժեք ստեղծելու կարողականությունը (որքանով են դասախոսի գիտելիքներն ու փորձը նպաստելու երիտասարդի ձեռքբերումներին), բազմազանությունը (որքանով են արտահայտված մտքերը տարբերվում մյուս դասախոսների մտքերից և առկա կարծրատիպերից): Հստակ ներկայացված այս պահանջներն էլ ապահովում են դասախեսների մասնագիտական բազմազանությունը:
– Ովքե՞ր կարող են դառնալ «Առաջնորդության դպրոցի» ուսանողներ և ինչ պայմաններով: Դիմորդները շա՞տ են: – 18 տարեկանից բարձր յուրաքանչյուր ոք կարող է դառնալ մեր ուսանողը: Մեր նպատակը հասարակության հնարավորինս լիարժեք մասնակցության ապահովումն է, այդ իսկ պատճառով էլ ընդունելությունը գործնականում սահմանափակում չունի: Ուսման ամենակարևոր պայմանը դիմորդի աշխատելու և ստացած գիտելիքները Հայրենիքում կիրառելու գործնական ցանկությունն է: Ասեմ նաև, որ մենք առաջնահերթություն չենք տալիս դիմորդների կամ շրջանավարտների քանակին. Հայաստանի գերարագ զարգացման համար որակն է շատ ավելի կարևոր:
– Դպրոցը շահույթ չհետապնդող կազմակերպություն է: Ի՞նչ նպատակի են ծառայում գոյացող միջոցները: – «Առաջնորդության դպրոց» հիմնադրամի միջոցները ուղղվում են կառույցի բուն գործունեության իրականացմանն ու ընդլայնմանը (մեր գործունեության շառավիղն ընդգրկուն է՝ Հայաստանից մինչև Արցախ և Վրաստան): Սրանից զատ, դպրոցների և մանկապարտեզների երեխաների համար իրականացնում ենք հատուկ կրթական ծրագրեր՝ «Ապագա առաջնորդներ» և «Փոքրիկ առաջնորդներ»: Ունենք ընդհանուր կրթական աջակցության ծրագրեր խոցելի խմբերի համար (մանկատներ, սոցիալապես անապահով ընտանիքներ, գյուղեր): Դասական երաժշտության տարածմանն աջակցելու և երիտասարդ կատարողներին խրախուսելու նպատակով օգնություն ենք ցուցաբերում նաև մշակույթի ոլորտին՝ «Երաժշտություն հանուն փոփոխությունների» դասական երաժշտության փառատոնից մինչև շնորհալի երեխաներին ցուցաբերվող աջակցություն:
Իրականացնում ենք նաև թեմատիկ միջոցառումներ:
– Հայաստանում գործող «Առաջնորդության դպրոցը» արտերկրի փորձից է՞ վերցված, թե գաղափարը ծնվել է հենց Հայաստանում: – Մենք ուսումնասիրում, կիրառելիության պարագայում տեղայնացնում և օգտագործում ենք համաշխարհային լավագույն գիտելիքներն ու փորձը, սակայն «Առաջնորդության դպրոցի» կոնկրետ առանձնահատկությունները, բնականաբար հայկական են:
– Ի վերջո, առաջնորդ ծնվում ե՞ն, թե դառնում:
– Մեր դպրոցի գործունեության հիմքում հավատն է: Հավատն առ այն, որ առաջնորդ կարելի է դառնալ: Հակառակ պարագայում կառույցի գործունեությունն անիմաստ կլիներ:
Վլադիմիր Հովհաննիսյան