ՄԵԿ ԳԴԱԼ ՁՅՈՒԹԻ ՈՒ ՄԵԿ ՏԱԿԱՌ ՄԵՂՐԻ ՄԱՍԻՆ
Ազգը չքավորության մեջ տեսնելով ոմանք շփոթմամբ կարծում են, թե հայը մշտապես դատապարտված է այսպիսին լինելուն,որ դա պայմանավորված է ազգի էությամբ, որ մենք այնքան ապաշնորհ ենք, որ մեր իսկ ձեռքերով՝ առանց որևէ արտաքին ազդեցության, խորտակել ենք մեր ապագան, և որ այս խորը տիղմի մեջ ընկղմված լինելով այլևս չենք կարողանա դուրս պրծնել դրա ճիրաններից: Այո, մեր իշխանների, երբեմն նաև հոգևոր գործիչների սխալների պատճառով պատմության ողջ ընթացքում մեր ազգը հաճախ տուժել է: Մեկ անարժանի շահասիրության և դյուրակեցության պատճառով հաճախ թագավորություններ են կործանվել: Սակայն գաղտնիք չէ նաև, որ ամեն խուլ գիշերվան հաջորդել է պայծառ լուսաբացը: Ցանկացած անկման,ցանկացած տեղատվության հաջորդել է ավելի վեհ թռիչքը:
Մեր ազգային թերությունները վարագուրելը խելացիության նշան է, բայց այդ թերությունները չճանաչելը՝ մեծ անխելքություն: Թերություններն անընդհատ ազգի երեսով տալը, ողբալը, արհամարհելը մարդուն կոտրում են, թուլացնում, թևաթափ անում, հուսահատեցնում: Միշտ գովելն ու բացառապես դրականի մասին խոսելն էլ մարդու սիրտ է ուռճացնում, միտքը կուրացնում՝ դարձնելով սնապարծ ազգասեր, ծառից պոկված տերևի նման՝ ում ամենանուրբ սյուքն անգամ կարող է իր ուզած ուղղությամբ քշել: Հարկ չկա ընդհանուր հուսահատության մեջ մի ճոճվող սյուն, թերի օղակ գտնելով դարձնել այն քավության նոխազ՝ ամենի մեղքը բարդելով միայն դրա վրա: Հատկապես վերջին տարիներին որոշ ոչ անպատեհ քննադատությունների արժանացավ նաև մեր եկեղեցական կառույցը: Արժեքների ճգնաժամի բիրտ «թռչունն» այս անգամ այդտեղ էլ բույն դրեց: Որևէ քայլ անելուց առաջ, սակայն, չպետք է մոռանալ, որ շուրջ 2 հազարամյակ հենց հայոց եկեղեցին է եղել հայ ինքնության պահպանման գլխավոր երաշխավորներից մեկը՝ (հաճախ միակը կամ վերջինը) Հայաստանում և նրա սահմաններից դուրս ապաստանած հայերի համար: Հոգևորականությունը մշտապես մասնակցություն է ունեցել ազատագրական շարժումներին, պատերազմական իրավիճակներում՝ հաճախ նաև զինված մասնակցելով իր հոտի պաշտպանությանը: Պետք չէ մոռանալ նաև մեր եկեղեցու կարևոր սկզբունքներից մեկը. հայոց տոնացույցի հայազգի սրբերը կամ հայրենիքի համար ընկած հերոս նահատակներ են, կամ էլ հայ մշակույթի մեջ իրենց ավանդը թողած գործիչներ: Այսինքն, հայ եկեղեցու կողմից սուրբ հռչակվելու համար բավարար չի եղել ընդհանուր քրիստոնեական սրբակենցաղությունը և ճգնությունը: Էական է եղել նաև հայրենիքի պաշտպանությունը և մշակույթի զորացմանը միտված նպաստը:
Միգուցե հերթը հիմա ժողովրդինն է սկզբունքորեն զորակցելու իր եկեղեցական կառույցին, որպեսզի այն վերագտնի իր երբեմնի արժեքները: Եկեղեցի այցելելը բանկային վարկի մարման նման պարտադիր արաք չէ: Եկեղեցին անհոգ կյանքի ոսկե տոմսեր բաժանող կառույց չէ: Հոգևորականներն ու նրանց աղոթքներն էլ շամանական հմայիլներ չեն, որոնք կարելի է մեքենայից կամ թանկարժեք ժամացույցից կախել՝ փորձանքից կամ հանկարծահաս կորստից խուսափելու համար:
Ծայրահեղություններից հարկավոր է զերծ մնալ: Եթե ցանկանում եք, որ ինչ որ բան փոխվի, պետք է պատրաստ լինեք անելու առաջին համարձակ քայլը: Հավատացեք ինքներդ ձեր ուժերին: Մի կորցրեք միասնաբար հաջողության հասնելու հույսը: Այն պարզ սպասում չէ, ոչ էլ սովորական ցանկություն: Հույսը կամավոր, բայց մեծ վճռականության դրսևորում է: Ստեղծված իրավիճակը առավել ճշգրիտ է բնորոշել հայ մտավորականներից մեկը . «Ինչպես խարիսխն է ալեկոծության ժամանակ նավին փրկում խորտակումից, այնպես էլ հույսն է նեղության ժամանակ մարդուն փրկում վտանգից»: Այնտեղ ուր կա հույս, ամեն բան էլ կգտնվի: Հավատացեք, որ կարող եք դիմակայել ցանկացած մարտահրավերի, քանի որ որքան էլ անթափանց թվա արևակուլ մշուշը,միշտ և ամենուր կան մշտարթուն փարոսներ, որոնց լույսը հնարավոր չէ անթեղել:
Արարատ Սահակյան